نرخ پرش bounce rate را با اين 5 روش كاهش دهيد

bounce rate يا نرخ پرش از تعداد كاربراني بدست ميآيد كه بعد از ورود به سايت بدون رفتن به ساير صفحات،سايت را ترك ميكنند و در نتيجه باعث بالا رفتن نرخ bounce rate سايت ميشوند. بر اساس الگوريتم هاي گوگل نرخ پرش سايت به معني محبوب نبودن سايت بوده و تاثير منفي بر جايگاه سايت دارد . در ادامه با ما همراه باشيد تا با مواردي كه باعث افزايش نرخ bounce rate سايت ميشود آشنا شويد و با رفع آنها به نتيجه دلخواهتان برسيد

 

1 – سرعت سايت :
يكي از مهم ترين عوامل موثر در كاهش نرخ پرش سايت شما توجه به سرعت سايت است.بايد بدانيد كه هيچ كاربري علاقه ندارد بيش از چند ثانيه براي لود شدن سايت شما وقت بگذارد و اگر سايت شما به سرعت بارگذاري نشود كاربر به عقب برگشته و سراغ سايت بعدي ميرود. اكثريت متخصصان روي سرعت بارگذاري زير ۵ ثانيه تاكيد دارند و سايتهايي كه ديرتر از اين زمان لود بشوند حتما مشكلاتي دارند. كه يكي از آنها هاست نامناسب است.ولي اگر از كيفيت سرويس دهنده خود مطمئن هستيد در گام بعدي استفاده از CDN ميتواند به افزايش سرعت سايت شما كمك فراواني بكند.

 

2- طراحي سايت

عامل بعدي مهم در نرخ پرش سايت توجه به طراحي سايت است. استفاده بيش از حد از كدهاي CSS و Java ميتواند تا حد زيادي سرعت سايت را كاهش دهد و بايد سعي كنيد در كد نويسي بخشهايي كه باعث سنگين شدن سايت ميشود به انتهاي صفحات منتقل كنيد تا باعث سنگين شدن مرورگر كاربر نشود.

قابليت Lazy load : با كمك اين قابليت وقتي كاربري وارد سايت شما ميشود ابتدا متني كه در مرورگر براي كاربر قابل ديدن است لود ميشود و سپس با اسكرول كردن كاربر به سمت پايين كم كم باقي مطالب و تصاوير سايت هم بارگذاري ميشود. استفاده از اين قابليت در سايتها باعث ميشود سرعت سايت بسيار بيشتر شود و همچنين در پهناي باند ماهيانه شما صرفه جويي شود چون نيازي نيست تمام سايت با مراجعه كاربر بارگذاري شود و فقط بخشهايي كه براي او قابل ديدن است بارگذاري ميشود.

طراحي واكنش گرا Resposive Design : بسياري از افراد امروزه از گوشي هاي موبايل يا ساير تجهيزات همراه براي وب گردي و انجام كارهاي روزانه استفاده ميكنند كه اگر شما براي سايت خود يك قالب واكنش گرا داشته باشيد. كاربران از هر دستگاهي ميتوانند سايت شما را به صورت درست ببينند و با اين كار نرخ پرش سايت شما بسيار كم خواهد شد.

3 – لينك ها :
عامل بعدي مهم در نرخ پرش سايت استفاده درست از لينك ها است. در تمامي سايت ها تعدادي لينك وجود دارد كه اين لينك ها يا به صورت داخلي Internal link و يا به صورت خارجي External link هستند . لينك هاي داخلي بخشهاي مختلف سايت شما را به هم متصل ميكنند و لينك هاي خارجي كاربران را از سايت شما به بيرون هدايت ميكنند.و نكاتي كه بايد در مورد هر كدام از آنها رعايت كنيد :

لينك داخلي : در انتشار مطالب حتما كلماتي كه قبلا در مورد آنها مطلبي نوشته ايد يا صفحه خاصي در مورد آن داريد را به آن قسمت لينك كنيد كه اين كار بسيار مفيد است چون :

- به كاربر كمك ميكند مقالاتي كه شما قبلا در مورد آن كلمه نوشته ايد مطالعه كند و درك مطالب شما براي او راحت تر شود.
- از طريق هدايت كاربر به مقالات و صفحات مرتبط ميتوانيد زمان ماندگاري او Time on page را در سايت افزايش دهيد و كاري كنيد كه كاربر چند صفحه از سايت شما را مطالعه كند كه نتيجه آن كاهش نرخ پرش است. براي اين كار ميتوانيد از پلاگين هاي مقالات مرتبط در وردپرس و ساير سيستم هاي مديريت محتوي استفاده كنيد.

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين  تبليغات گوگل  از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. طراحي وب سايت يكي از ضرورت هاي انكار نشدني براي رشد كسب و كارها به حساب مي آيد. همچنين بعد از اتمام پروژه طراحي سايت شما به خدمات سئو و تبليغ گوگل نياز خواهيد داشت. 

تبليغات ميان متني

 

در لينك سازي داخلي سعي نكنيد لينك ها در پنجره جديد باز شوند. و با كليك كاربر روي لينك در همان پنجره مرورگر صفحه جديد باز شود.

لينك خارجي : گاهي لازم است كه به يك سايت خارجي براي تبليغ يا معرفي به عنوان مرجع لينك بدهيد كه بايد دقت كنيد در اين مواقع لينك خارجي سايت شماحتما و حتمادر پنجره جديد باز شود. زيرا در غير اين صورت وقتي كاربر روي لينك كليك كند عملا از سايت شما خارج ميشود و ممكن است ديگر بازگشتي نداشته باشد.

4- مطالب :
در يك سايت شخصي يا خدماتي مقالات و مطالب منتشر شده در سايت همه چيز شماست. اين محتوي است كه به سايت شما ارزش و اعتبار ميدهد و كاربران را به سايت شما جذب ميكند. هرگز از مطالب كپي شده در سايت خود استفاده نكنيد و سعي كنيد در هر موضوعي كه تخصص داريد مطالب اختصاصي از خودتان توليد كنيد. با چند جست و جوي ساده در اينترنت ميتوانيد صدها ايده جديد براي توليد محتوي پيدا كنيد و حتي اگر سطح زبان خارجي شما خوب باشد ميتوانيد مقالات با كيفيت از سايت هاي معتبر را ترجمه كنيد و بصورت اختصاصي در سايت خود قرار دهيد.

با اين كار سايت شما به يك مرجع تبديل ميشود و هزاران كاربر كه به دنبال اطلاعات ناب ميگردند به سايت شما هدايت ميشوند. و سعي كنيد يك برنامه ريزي مداوم براي انتشار مطالب در سايت داشته باشيد. بازه هاي زماني مشخصي در نظر بگيريد و براي مثال هر ۲ روز يك بار يا هر هفته مطالب جديد را منتشر كنيد. اين نظم باعث ميشود كاربران براي مطالعه مقالات جديد باز هم به سايت شما مراجعه كنند و از طرف ديگر آپديت هاي منظم سايت , ارزش سايت شما را براي موتورهاي جست و جو بالا ميبرد و باعث ميشود در نتايج جست و جو رنك خوبي داشته باشيد . براي اينكه كاربران از مطالب شما لذت ببرند و بتوانيد نرخ پرش سايت را كاهش دهيد بايد نكات زير را رعايت كنيد :

- خوانا بودن مطالب : در انتخاب رنگ و اندازه فونت سايت بسيار دقت كنيد تا خواندن مطالب شما براي كاربر خسته كننده نباشد. ممكن است مقالات بسيار كاربردي و جالبي در سايت منتشر كرده باشيد اما انتخاب اشتباه فونت و رنگ هاي تند باعث شود كاربر پس از خواندن چند پاراگراف اول خسته شود و سايت شما را ترك كند.
- مولتي مديا : استفاده از فيلم و عكس در مطالب سايت بسيار در جذب كاربران موثر است. يك تصوير مناسب به اندازه چند صفحه توضيح ميتواند در انتقال مطلب به كاربر موثر باشد. سعي كنيد از تصاوير كم حجم و هم موضوع با مطالب خود در ميان مقالات استفاده كنيد . استفاده بيش از حد تصاوير و فيلم در محتوي سايت باعث سنگين شدن صفحات سايت و افزايش زمان بارگذاري سايت ميشود.
- تگ ها و پاراگراف بندي : اگر مقالات طولاني مينويسيد حتما متن خود را به صورت پاراگراف بندي تقسيم كنيد و سعي كنيد كلمات و جملات مهم را به صورت پر رنگ يا با تگ هاي H1 و H2 نمايش دهيد. اين كار هم باعث ميشود كاربر سريعتر به موضوع و مفهموم متن شما پي ببرد و هم در مطالعه مقالات طولاني خسته نشود.

 

5 – تبليغات :
يكي از مهم ترين عوامل خروج كاربر از سايت استفاده زياد يا نا مناسب از تبليغات است. تمام سايتها براي ادامه فعاليت و در آمدزايي نياز به كسب درآمد از طريق نمايش تبليغات دارند اما نبايد بيش از اندازه سايت را با تبليغات مزاحم پر كنيد. اين كار باعث خروج سريع كاربر از سايت شما ميشود. بسياري از سايت ها ايجاد شده اند كه هدف آنها فقط كسب درآمد از طريق نمايش انواع تبليغ است و هيچ محتوايي براي نمايش به كاربر ندارند. البته اين سايتهاي بي ارزش و اسپم خيلي زود توسط گوگل شناسايي ميشوند و از صفحه نتايج گوگل حذف ميشود.

در راه اندازي سايت بايد اول به فكر رضايت كاربر باشيد و بعد درآمدزايي سايت و اگر هدف شما غير از اين باشد و صرفا ميخواهيد سايتي داشته باشيد كه از راهي فقط براي شما كسب درآمد كند.مطمئن باشيد در كوتاه مدت بازديدكنندگان خود را از است ميدهيد و سايت شما هم به عنوان اسپم شناسايي شده و از نتايج حذف ميشود. متاسفانه در سايتهاي ايراني استفاده مزاحم از تبليغات فراگير شده و با ورود كاربر به سايت چندين پنجره پاپ آپ و همچنين تعداد زيادي بنر در همه جاي سايت باعث ميشود بلافاصله از مراجعه به آن سايت پشيمان شويد حتي اگر چيزي كه به دنبالش بوديد در آن سايت وجود داشته باشد.

- تبليغات پاپ آپ : تا جايي كه ميتوانيد از اين نوع تبليغ استفاده نكنيد چون مزاحم ترين نوع تبليغ است.و اكثريت كاربران از آن ناراضي هستند. و اگر از پاپ آپ استفاده ميكنيد حداكثر ۱ پنجره پاپ آپ براي هر كاربر ورودي باز شود.
- بنر : اين نوع تبليغ تقريبا در تمامي سايتها وجود دارد. از سايتهاي شخصي تا خبرگزاري ها و سايت هاي پر بازديد از بنر هاي مختلف استفاده ميكنند. سعي كنيد در قسمت هدر سايت و بالاي مطالب از بنر استفاده نكنيد و بنر ها را در ستون هاي كناري سايت يا انتهاي مطالب قرار دهيد .
- تبليغ متني : اين نوع تبليغ هم مانند بنر ها مورد استفاده قرار ميگيرد و بهترين محل استفاده از آن در انتهاي مقالات و ستون هاي كناري سايت است.

اگر سايت شما هم نرخ پرش Bounce rate بالايي دارد و ميخواهيد بدانيد چرا كاربران سايت شما را ترك ميكنند ؟ حتما يكي از نكات بالا در سايت شما رعايت نشده است.با كمي دقت در انتشار مطالب و رعايت استاندارد در رابط كاربري سايت ميتوانيد زمان ماندگاري كاربران در سايت را افزايش دهيد و در مقابل نرخ پرش سايت تا حد بسيار زيادي كاهش پيدا خواهد كرد. به طور خلاصه سايتي كه براي كاربر جذاب باشد و طوري قالب بندي شده باشد كه بازديد كننده را حفظ كند نرخ پرش بسيار كمي خواهد داشت و اينگونه سايتها براي موتورهاي جست و جو هم محبوبيت بالايي دارند و در نتايج جست و جو و سئو سايت بهينه سازي سايت رتبه خوبي خواهند داشت.

پا نوشت

طراحي سايت ،  طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد ، طراحي سايت كرمان

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.