سئو كلاه خاكستري

طراحي و بهينه سازي سايت

سئو كلاه خاكستري

براي سئو سايت روش‌هاي مختلفي وجود دارد؛ دسته‌اي از راهكارها را تكنيك‌هاي سئو كلاه سفيد و دسته‌اي ديگر را سئو كلاه سياه مي‌نامند. سئو سفيد و سياه در واقع دو سر طيف‌اند؛ اما در اين ميان يك رنگ خاكستري هم هست كه ميانه‌روتر از دو دسته ديگر عمل مي‌كند و آن دسته تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري است. به نظر شما آيا استفاده از تكنيك‌هاي خاكستري مي‌تواند بي‌ضرر باشد؟ آيا اصلاً سودي براي سايت خواهد داشت؟ با ما همراه باشيد تا پاسخ اين سؤالات را بررسي كنيم.

سئو كلاه خاكستري چيست؟

سئو كلاه خاكستري همان طور كه از نامش پيداست جايي ميان سئو كلاه سياه و سئو كلاه سفيد است. در واقع در تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري، متخصص سئوكار بخشي از روش‌هاي سئو كلاه سفيد را با بخشي از تكنيك‌هاي سئو كلاه سياه تركيب مي‌كند و آنچه در نهايت حاصل مي‌شود يك سري تكنيك‌هاي منطبق با قوانين موتورهاي جستجو و البته كاربرپسند خواهد بود.

سئو كار كلاه خاكستري كيست؟

سئو كار كلاه خاكستري يك متخصص سئو است كه نه پيروي تكنيك‌هاي سئو كلاه سياه است و نه كاملاً در حيطه سئو كلاه سفيد كار مي‌كند؛ اين شخص در واقع براي بالا بردن رتبه سايت از راه‌كارهايي استفاده مي‌كند كه به‌صورت كلي غيرقانوني نيستند. موتورهاي جستجو براي رتبه دادن به سايت‌ها از يك سري معيارها تبعيت مي‌كنند و در مقابل يك سري خط قرمزها براي سايت‌ها در نظر گرفته‌اند كه تخطي از آن‌ها منجر به جريمه سايت خواهد شد؛ براي مثال موارد زير بخشي از خط قرمزهاي گوگل به شمار مي‌روند:

  • استفاده از محتواي كپي شده از سايت‌هاي ديگر
  • نشر محتواي بي‌كيفيت در سايت
  • بيشتر بودن تعداد تگ‌ها نسبت به محتوا
  • استفاده بي‌مورد كلمات كليدي در صفحه؛ به گونه‌اي كه به معني متن آسيب بزند
  • انتخاب كلمه كليدي غير مرتبط با محتواي صفحه
  • انتخاب انكرتكست بي‌ارتباط با محتواي صفحه مقصد لينك
  • و بسياري موارد ديگر

سئوكاران كلاه سياه با استفاده از اين روش‌ها قادرند يك وب‌سايت را طي مدت زمان بسيار كوتاهي به صفحه اول نتايج گوگل برسانند. اما نكته حائز اهميت اين است كه اين نتايج موقتي بوده و گوگل طي مدت كوتاهي متوجه تقلب آن‌ها خواهد شد. اينجاست كه سايت را با جريمه‌هاي سنگيني كه مي‌تواند افت ناگهاني و شديد رتبه سايت يا حتي حذف كامل سايت از صفحات نتايج جستجو باشد روبرو مي‌كند. در مقابل، سئو كاران كلاه خاكستري از قوانين موتورهاي جستجو تبعيت مي‌كنند و بنابراين اقدامات ايشان جريمه‌اي در پي نخواهد داشت و فقط باعث تسريع روند بهبود رتبه سايت مي‌شود. تنها نكته‌اي كه در اينجا بايد به آن اشاره داشت اين است كه گاهي استفاده از تكنيك‌هاي كلاه خاكستري به افزايش تعداد مخاطبان واقعي سايت منجر نمي‌شود.


سئوكار كله خاكستري

چرا سئو كلاه خاكستري اهميت دارد؟

مسئله اينجاست كه اگر كسي بخواهد فقط از تكنيك‌هاي سئو كلاه سفيد استفاده كند، بايد سال‌ها با سايت‌هاي مشابه خود رقابت كند تا كم كم در صفحه نتايج جستجو بالا بيايد. چرا؟ چون بايد سال‌ها زمان بگذرد تا بتواند به اندازه رقيبانشان بك لينك‌هاي كاملاً طبيعي بگيرد. در واقع اين كار از نظر اقتصادي به هيچ وجه عاقلانه به نظر نمي‌رسد و به صرفه نيست. به همين جهت، متخصصان سئو براي گرفتن بك لينك كمي به سايت كمك مي‌كنند. هر اقدامي كه در جهت جذب بك لينك صورت بگيرد، شما را از پيروان سئو كلاه سفيد خارج خواهد كرد. اكثر كساني كه ادعا مي‌كنند فقط تابع تكنيك‌هاي سئو كلاه سفيد هستند، در واقع از تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري استفاده مي‌كنند.

تكنيك‌هاي سئو كلاه خاكستري چيست؟

در اينجا يك سؤال مطرح خواهد شد و آن اين است كه مرز بين سئو كلاه خاكستري و سئو كلاه سياه كجاست؟ در واقع كدام تكنيك‌ها جزء سئو كلاه سياه محسوب مي‌شوند و چه تكنيك‌هايي را مي‌توان در بخش سئو كلاه خاكستري و كم خطرتر سئو در نظر گرفت؟ موارد زير از روش‌هاي سئو كلاه خاكستري هستند؛ يعني شما با استفاده از آن‌ها قوانين گوگل را به طور مستقيم نقض نكرده‌ايد و در نتيجه سايتتان را در معرض خطر جريمه‌هاي سنگين گوگل قرار نخواهيد داد. در عوض مي‌توانيد به بهبود رتبه سايتتان هم كمك كنيد:

1- كمين كردن براي خريد دامنه‌هاي قديمي

در اين تكنيك يك دامنه منقضي شده كه با كلمات كليدي مد نظر ما هم آهنگي داشته است را خريداري مي‌كنيم. سپس صفحاتي با كيفيت در آن دامنه اضافه مي‌كنيم و به سايت خود لينك مي‌دهيم. در اين روش گاهي محتواي قبلي آن دامنه را يافته و آن را در دامنه جديد كپي مي‌كنند. يا محتوايي نزديك به محتواي قبلي به آن اضافه مي‌كنند. اين روش به نام ايجاد لينك معتبر هم شناخته مي‌شود.

2- بك لينك گرفتن از شبكه‌هاي اجتماعي

گوگل به بك لينك‌هاي گرفته شده از شبكه‌هاي اجتماعي حساس نيست و هيچ كدام از الگوريتم‌هاي گوگل، شما را براي بك لينك گرفتن از شبكه‌هاي اجتماعي جريمه نمي‌كنند. در اين روش كافي است قطعه‌اي از متن و يك عكس مرتبط با آن در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد. سپس در همان متن با قرار دادن يك لينك كاربر را به مطالعه ادامه مطلب در سايت اصلي دعوت كنيد. البته اين روش جزو تكنيك‌هاي كلاه سفيد سئو هم قرار مي‌گيرد به اين شرط كه در هر شبكه اجتماعي تنها يك صفحه ايجاد كرده باشيد. اما در سئو كلاه خاكستري، در هر شبكه اجتماعي چند صفحه اجتماعي ايجاد مي‌شود و اين‌طور وانمود مي‌شود كه تعداد صفحات زيادي به سايت مقصد لينك داده‌اند.

3- تغيير ظاهر وب‌سايت

گاهي سئوكاران كلاه خاكستري با تغيير در كدها و متن صفحات وب‌سايت وانمود مي‌كنند كه سايت هر چند وقت يك بار به‌روزرساني مي‌شود. اين روش بيشتر براي سايت‌هايي كاربرد دارد كه امكان توليد محتوا ندارند. سايت‌هاي تك‌صفحه‌اي و كارخانه‌هاي تك محصولي از اين دسته هستند.

4- افزودن امكان نظردهي به همه مخاطبان

همه سئو كاران با سايت هايي كه به آنها اجازه قراردادن كامنت ميدهند آشنا هستند. اين سايت ها يك هدف دارند و آن اين است كه همواره محتوايي در حال بروز شدن داشته باشند. بيش از 9 ميليون سايت در سراسر دنيا به شما امكان قرار دادن كامنت اسپم در سايت شان را ميدهد. سئو كاران كلاه خاكستري با افزودن ويژگي rel=nofollow به لينك هاي كامنت از جريمه شدن توسط گوگل و ساير موتورهاي جستجو مي گريزند. اين روش براي وبلاگ هايي در زمينه آموزش طراحي سايت، بازارايابي، برنامه نويسي،... بسيار مفيد است زيرا بسياري كامنت هاي دريافتي با نوع محتواي وبلاگ همخواني دارند.

 

سئو كلاه خاكستري

5- بك لينك سازي

يكي از تكنيك هاي سئو كلاه سياه ايجاد بك لينك از فروم ها و كامنت ها است. در سئو كلاه خاكستري شما در فروم هايي مانند Moneysavingexpert.com به دنبال موضوعاتي همخوان با موضوع سايت خود گشته و به سوالات موجود پاسخ هايي مي دهيد كه درآن بك لينكي به سايت خودتان نيز موجود است. براي انجام اين كار در فروم هاي فارسي مي توانيد در گوگل براي فروم مرتبط با موضوع سايت خود جستجو كنيد.

6- استفاده از دكمه اشتراك گذاري

اين تكنيك را در سئو كلاه سفيد هم مشاهده خواهيد كرد. قرار دادن دكمه اشتراك گذاري مطالب سايت در شبكه هاي اجتماعي مي تواند بسادگي بر ميزان بكلينك هاي شما در شبكه هاي اجتماعي بيافزايد. افزودن دكمه هاي + براي گوگل و Like براي فيسبوك و تويتر در پست ها نيز يكي از تكنيك هاي سئو كلاه خاكستري است كه با تكنيك هاي سئو كلاه سفيد مشترك است.

7- اخاذي از سايت هاي رقيب

در اين روش كلاه خاكستري در سايت صفحات براي رقبا ايجاد مي كنيد و آنها را تبليغ مي كنيد. و بعد از آنكه اين صفحات رنك گرفتند به شركت هاي رقيب پيام مي دهيد كه براي لينك شدن اين صفحات به سايت هايشان ميتوانند مبلغي را بپردازند. اين تكنيك گاهي جزء تكنيك هاي كلاه سياه هم طبقه بندي مي شود. يك روش سوء استفاده از اين روش اين است كه شما مي توانيد در يك دامنه جداگانه به تمام رقبايتان لينك بدهيد و سپس به گوگل گزارش دهيد كه سايت هاي رقبايتان لينك خريده اند.

8- در مجلات آنلاين لينك خريداري كنيد

مجلات آنلاين به كاربران امكان مي دهند كه با پرداخت مبلغي ديگر لينك هاي تبليغاتي را نبينند. اما بازهم تعداد كاربراني كه تبليغات اين سايت ها را مشاهده مي كنند زياد است. خريد بك لينك جزء تكنيك هاي كلاه سياه است. سئو كاران كلاه خاكستري بجاي پرداخت هزينه براي خريد تعداد بيشماري بك لينك تنها تعداد كمي بكلينك از سايت هاي بسيار متعبر تهيه مي كنند.

9- توليد اخبار

سايت هاي خبري بندرت به منبعي واقعي اشاره مي كنند. بنابراين مي توان به راحتي با كمي تغيير خبر، آنها را در سايت خود منتشر كرد. اخباري مانند گسل ها و زلزله در حال حاضر در ايران بسيار پر مخاطب است و براحتي در شبكه هاي مجازي به اشتراك گذاشته مي شود.

10- لينك از خيريه ها

اگر مي خواهيد لينك رايگان با كيفيت داشته باشيد. يكي از تكنيك هاي سئو كلاه خاكستري براي دريافت چنين لينك هايي اين است كه يك دكمه پرداخت به يك نهاد خيريه در سايت خود قرار ميدهند. سپس از سازمان خيريه ميخواهند كه در سايت شان براي تائيد به سايت يك لينك به آنها بدهد.

با اين روش لينكي دارند كه گوگل به آن امتياز منفي نمي دهد.

11- استفاده از برخي تكنيك هاي كلاه سياه

از 8 تكنيك سئو كلاه سياه ميتوان با احتياط براي سئو كلاه خاكستري سود جست. منظور از احتياط استفاده حداقلي از اين تكنيك ها است. در سئو كلاه خاكستري ميتوان اين تكنيك ها را براي رقبا نيز پياده كرد تا امتياز منفي رقبا افزايش يابد.

  • محتواي غير مجاز را تبليغ كنيد. (معرفي سايت هايي كه آهنگ هاي خوانندگان را بصورت كپي قرار ميدهند و مانند آن. )
  • گوگل بولينگ: در اين روش شما تكنيك هاي كلاه سياه را براي رقبايتان اجرا و سپس سايت آنها را به گوگل گزارش ميكنيد. با اين روش آنها رتبه خود را به شما خواهند داد.
  • عفوني كردن سايت: سايت هايي كه امنيت پاييني دارند را با قرار دادن در معرض هك دچار افت رتبه مي كنند.
  • حرف هاي نامربوط زدن در كامنت سايت هاي رقبا
  • با واژه هاي ناخواسته به سايت رقبا در انجمن ها لينك دادن.
  • محتواي كپي ايجاد كردن
  • كليك كنيد هاي تقلبي
    به صفحه اي كه در سايت رقبا وجود ندارد لينك تقلبي ايجاد مي كنيد. مثلا يك لينك با عنوان گلزار دوباره ازدواج كردن در صفحه اجتماعي پر مخاطبي قرار مي دهيد كه به يك صفحه از سايت رقيب كه وجود ندارد لينك شده است. به اين ترتيب تعداد كد 404 سايت رقيب بشدت بالا مي رود.
  • شاخص كردن سايت رقبا با عبارات ناخواسته در شبكه هاي اجتماعي
    مثالا فرض كنيد يك شركت طراحي سايت نوپا بخواهد رتبه يك شركت با سابقه را بربايد و براي اينكار در شبكه هاي اجتماعي يك تبليغ ايجاد مي كند و در آن واژه تبليغاتي خود را اين چنين مي نويسد: سئو كلاه سياه بصورت حرفه اي را به ما بسپاريد. و به سايت رقيب لينك مي دهد. به اين ترتيب اين تبليغ را هنگام بازاريابي به مشتريان نشان مي دهد و مي گويد فلان شركت با تكينيك كلاه سياه سايت را سئو مي كند.

12 - دستكاري كلمات كليدي

در اين روش شما كلمات كليدي را دستكاري مي كنيد تا به موتورهاي جستجو را فريب دهيد و آنها گمان كنند كه اين دو كلمه به هم مرتبط هستند. مثال: فروش باتري ماشين در تهران را با كلمه كليدي فروش ماشين در تهران توسط شركت فلان جايگزين مي كند. و با لينك هايي كه واژه فروش باتري و نام شركت در آنها است به اين صفحه لينك مي دهند. اين روش بسيار زمانبر است. اما نتيجه آن اين است كه گوگل نام شركت را به جستجو كنندگان خدمات مربوط به آن شركت پيشنهاد مي دهد. يعني هنگامي كه شما در گوگل براي فروش باتري ماشين را جستجو مي كنيد. گوگل به شما پيشنهاد مي كند كه فروش باتري ماشين آن شركت بخصوص را هم مشاهده كنيد.

13- از توضيح سرويس اصلي براي پنهان كردن محتواي نامربوط استفاده مي شود

در اين تكنيك يك واژه ترند را مي خواهند در صفحه اي قرار دهند. ولي براي جريمه نشدن يك مقدمه از سرويس اصلي سايت خود را اضافه مي كنند. و سپس محتواي مرتبط با كلمه ترند را قرار ميدهند. به اين ترتيب موتور جستجو و كاربر هر دو فريب مي خورند و جريمه اي هم در كار نيست. مثال: شما براي كلمه كليدي دانلود سريال شهرزاد تبليغ مي كنيد. ولي در صفحه خود ابتدا يك قسمت را به توضيح كلي سايت اختصاص مي دهيد. سپس در بخشي مجزا لينك دانلود سريال را قرار مي دهيد. به اين ترتيب هم موتور جستجو و هم كاربر مشكلي با اين كار شما نخواهند داشت.

طراحي سايت طراحي سايت  طراحي سايت طراحي سايت

 

طراحي سايت  طراحي سايت  طراحي سايت

 

14- سوء استفاده از ثبت سايت در وب مستر

يك دامنه در وبمستر ثبت كنيد و يا به دامنه اي پول بدهيد كه فايل HTML معرفي سايت شما را در هاست خود بارگذاري كند و سپس براي آن دامنه چند صفحه ايجاد كنيد كه به سايت خودتان ريداركت ميشوند. اينكار هنوز جزء تكنيك هاي كلاه سياه محسوب نمي شود. ولي بايد انتظار داشت كه گوگل بزودي اين روش را نيز جريمه كند.

 

روش هاي سئو كار كلاه خاكستري

15- محتواي كپي شده حرفه اي

در اين روش محتواي كپي شده را ويرايش مي كنند تا واژگان آن با محتواي اصلي متفاوت باشد ولي همان مفاهيم را القاء كند. اگر تمام واژگان تغيير كنند. موتورهاي جستجو قادر به تشخيص كپي بودن مطلب نخواهند شد. سئو كاران كلاه خاكستري براي آنكه اين روش كاملا امن باشد بجاي استفاده از يك سايت از چند سايت محتوا مي دزدند و متن محتوا را تغيير ميدهند. افزودن نكات به يك مقاله كپي شده ميتواند كاربر و موتورهاي جستجو را وادار كند كه به مقاله شما بعنوان يك مقاله مستقل با ارزش نگاه كند.

16- ياداشت منفي بنويسيد

مردم عاشق خواندن نظرات مخالف هستند. مطالب زرد و نقد هاي منفي توسط مردم بسيار بيشتر از مطالب مفيد و مثبت مورد استقبال قرار داده مي شوند. مثال : در يك سايت فيلم بجاي معرفي سابقه حرفه اي نيوشا ضيغمي، از شايعات مربوط به ثروت همسرش و يا شايعه مادر شدنش مطلب مي نويسند. تحقيقات نشان داده اين مطالب بيشتر خوانده شده. بيشتر به اشتراك گذارده شده. بيشتر مورد بحث قرار مي گيرند.

17- زنجيره لينك

در اين روش چندين سايت به هم بصورت زنجير وار وابسته هستند و كاربر را به مراجعه به ساير سايت ها هدايت مي كنند. براي جريمه نشدن در اين روش هر سايت تنها بايد يك سايت در حلقه لينك هاي خود داشته باشد.

18- پرداخت هزينه براي تبليغ

نويسندگان براي نوشتن مطلب تبليغي براي سايت و محتواي شما هزينه هايي را دريافت مي كنند. از وبلاگ نويسيان برتر دعوت كنيد كه در ازاي دريافت هزينه براي شما يك تبليغ بنويسند.

19- قرار دادن كالاي رايگان

بسياري از سايت ها امكان ارائه خدماتي بصورت رايگان را دارند. يكي از روش هاي افزايش ميزان بازخورد اين سايت ها قرار دادن كلاها و خدماتي بصورت رايگان است. اين روش كه در سئو كلاه سفيد هم قابل استفاده است؛ كاربرواقعي را هدف قرار ميدهد و يك تكنيك قانوني بازاريابي محسوب مي شود.

20- جابجا كردن محتوا

شايد اسم اين تكنيك را نشنيده ايد. اما اين تكنيك بسيار موثر است. همگي مي دانيم كه گوگل در صفحات داخلي اولين لينك داخلي به يك صفحه را مد نظر قرار مي دهد. و اگر در يك صفحه داخلي مثلا صفحه اصلي سايت با كلمه كليدي HOME در نوار منو لينك دهيد. گوگل ديگر با لينك هاي ديگري كه در محتواي خود براي صفحه اصلي ايجاد كرده ايد توجه نمي كند. بنابراين ميتوان باجابجا كردن كدهاي يك سايت به رتبه گيري يك صفحه كمك كرد.اين موضوع براي سايد بار هم صحت دارد. يعني اينكه بيشتر طراحان سايت به اين موضوع كه ابتدا كدهاي محتوا را قرار دهند و بعد كدهاي سايت بار را توجه نمي كنند. در حالي كه اين امر بسيار مهم است.

21-  افزودن امكان نظر دهي به همه مخاطبان

همه سئوكاران با سايت‌هايي كه به آن‌ها اجازه قرار دادن كامنت مي‌دهند آشنا هستند. اين سايت‌ها يك هدف دارند و آن اين است كه همواره محتوايشان در حال بروز شدن باشد. بيش از 9 ميليون سايت در سراسر دنيا به شما امكان قرار دادن كامنت اسپم در سايتشان را مي‌دهد. سئوكاران كلاه خاكستري با افزودن ويژگي rel=nofollow به لينك‌هاي كامنت از جريمه شدن توسط گوگل و ساير موتورهاي جستجو مي‌گريزند. اين روش براي وبلاگ‌هايي در زمينه آموزش طراحي سايت، بازاريابي، برنامه نويسي،... بسيار مفيد است زيرا در اين صورت كامنت هاي دريافتي با نوع محتواي وبلاگ همخواني خواهد داشت.

22-  انتشار رپورتاژ آگهي

يكي از مهم‌ترين و رايج‌ترين روش‌هاي سئوي كلاه خاكستري نوشتن رپورتاژ آگهي يا رپورتاژ خبري است. اين تكنيك بيشتر با هدف گرفتن بك لينك از سايت‌هاي معتبر اجرا مي‌شود؛ هرچند كه در حين آن، خدمات شما نيز به مشتريان معرفي خواهد شد.

طراحي سايت  طراحي سايت   طراحي سايت  طراحي سايت  طراحي سايت طراحي سايت  طراحي سايت  طراحي سايت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.